نشست "معرفی تسهیلات قانون جهش تولید اقتصاد دانش بنیان " و "معرفی خدمات کریدور فناوری تا بازار" برگزار شد

ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم برگزار کرد

در تاریخ 29 مرداد 1402، در سالن شیخ بهایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشستی با عنوان "معرفی تسهیلات قانون جهش تولید اقتصاد دانش‌بنیان" و "معرفی خدمات کریدور فناوری تا بازار" با حضور اعضای هیئت‌های اجرایی، نمایندگان صنعت و دانشگاه‌ها، و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

در این نشست تسهیلات جدید قانونی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ترویج نوآوری در کشور معرفی شد. این نشست با هدف تشویق به توسعه فناوری و ایجاد پایگاهی پایدار برای اقتصاد دانش‌بنیان در ایران برگزار گردید.همچنین، جوانب مختلف قانون جهش تولید اقتصاد دانش‌بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سخنرانان مهم در این نشست خانم دکتر حق‌جوی سرپرست مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، دکتر علی اسفندیار، دبیر ستاد فناوری‌های اپتیک و کوانتوم، مهندس محمود شکیب کارشناس تجاری سازی کریدور فناوری تا بازار، مهندس سجاد تاجدینی کارشناس معاونت محترم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بودند. آنها در مورد اهداف، تسهیلات، و چگونگی اجرای این قانون ارائه‌هایی داشتند. خانم دکتر حق‌جوی به تبیین اهمیت تسهیلات قانون جهش تولید اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت. وی تأکید کرد که این تسهیلات، دانش‌بنیان‌ها را در مسیر نوآوری و توسعه فناوری تقویت می‌کند و به تشویق به تولید داخلی و ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه‌ها و صنعت کمک می‌کند.

یکی از نکات مهم مورد بحث در نشست، ایجاد تشویق‌های مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از تسهیلات مالی برای ترویج فعالیت‌های نوآورانه در بخش‌های مختلف اقتصادی بود. همچنین، موضوع تسهیل در دسترس قرار دادن منابع مالی برای تحقق اهداف توسعه فناوری و نوآوری نیز در نشست مورد توجه قرار گرفت.

 

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
//isti.ir/ZwQw